Volvo zapowiedziało coś wyjątkowego. Takiej technologii nie ma żadna firma samochodowa

Kiedy zwykle wspomina się o obserwowaniu kabiny samochodowej przez wbudowane systemy, to w grę wchodzi skupianie się na kierowcy i oznakach jego zmęczenia. Volvo poszło jednak w inną stronę, projektując swojego flagowego elektrycznego SUVa EX90, który nadchodzi na rynek wielkimi krokami, jako najbezpieczniejszy samochód marki w historii. Takiej technologii nie ma żadna firma samochodowa, a tak przynajmniej twierdzi Volvo, zapowiadając “pierwszy na świecie wewnętrzny system, radarowy dla samochodów”.
Volvo zapowiedziało coś wyjątkowego. Takiej technologii nie ma żadna firma samochodowa

W 1959 roku Volvo przeforsowało (krytykowany z początku) 3-punktowy pas bezpieczeństwa. Dziś firma nadal dba o to, aby jej klienci byli coraz bezpieczniejsi w samochodach

Zapowiedziany niedawno nowy system radarowy Volvo, który zadebiutuje w EX90, ma za zadanie monitorować zarówno kabinę, jak i bagażnik pojazdu tylko po to, aby uniemożliwić zablokowanie samochodu, kiedy ktoś jest w środku. W swojej informacji prasowej Volvo podkreśliło wagę tego problemu, przytaczając statystyki z USA, gdzie od 1998 roku ponad 900 dzieci zmarło tragicznie z powodu hipertermii.

Czytaj też: Spalinowe monstrum na sprzedaż. Cena 11,9 litrowej V8 rośnie z dnia na dzień

W praktyce ma to zapobiec sytuacjom, w których zwierzęta domowe lub dzieci mogą zostać przypadkowo uwięzione w samochodzie w upalny dzień. W takich chwilach samochód będzie mógł też włączyć klimatyzację, aby uniknąć ryzyka wystąpienia udaru cieplnego. Przypomnijmy, że Tesla przed wieloma laty wprowadziła do swoich Modeli podobny “psi tryb”, którego trzeba było jednak aktywować manualnie przed opuszczeniem samochodu.

Czytaj też: Samochody Volkswagena ratunkiem dla sieci elektrycznej. Niczym mobilne magazyny energii

Nikt nie wybiera roztargnienia lub zmęczenia, ale wiemy, że to może się zdarzyć. Wszyscy jesteśmy ludźmi i rozproszenie uwagi jest faktem. Z pomocą najnowocześniejszych technologii będziemy Cię wspierać, gdy nie jesteś w najlepszej formie i pomożemy Ci uniknąć przypadkowego pozostawienia członków rodziny lub zwierząt domowych w samochodzie– powiedział Lotta Jakobsson, starszy specjalista techniczny ds. zapobiegania urazom w Volvo.

Czytaj też: Poziomy autonomii samochodów, czyli jak systemy zastępują kierowców

W celu realizacji tego dodatku Volvo obejmie możliwie największą część wnętrza EX90, wykorzystując wiele radarów umieszczonych w konsoli nad głową samochodu, lampach do czytania zamontowanych na suficie i w bagażniku. Te będą mogą wykryć “submilimetrowe” ruchy, ale więcej szczegółów na ten temat poznamy dopiero 9 listopada, kiedy to Volvo oficjalnie zaprezentuje EX90 w pełni.